Στο Ναύπλιο είδαμε και οδηγήσαμε πριν λίγες μέρες το ανανεωμένο Audi Q3, το πρώτο από τα πολλά νέα μοντέλα που θα παρουσιάσει η γερμανική φίρμα το 2015.
Mε την πρόσφατη ανανέωση το μικρομεσαίο SUV της Audi στοχεύει στη διατήρηση της πρώτης θέσης που έχει στην κατηγορία των «πρώτης γραμμής» κατασκευαστών (614 πουλήθηκαν το 2014), χάρη και στον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI, που βοηθά πολύ στο ελληνικό φορολογικό περιβάλλον. Ο ίδιος κινητήρας, θα είναι και το ατού του νέου Q3, δίνοντας τη δυνατότητα οι τιμές κτήσης να ξεκινούν από τις 28.300 ευρώ (27.340 με απόσυρση).
Στην τιμή αυτή εμπεριέχεται πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ESP με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και hill holder, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, 6 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού προβολείς με ξένον και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, ζάντες αλουμινίου, ένδειξη πίεσης ελαστικών και λειτουργία start-stop.
Το νέο Q3 έχει διαθέτει πολλές σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός μέρος (νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα xenon, απουσία προβολέων ομίχλης), ενώ ξανασχεδιασμένα τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ο πίσω προφυλακτήρας και τα μαρσπιέ. Ίδιες έχουν παραμείνει οι διαστάσεις και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ μεγάλη αναβάθμιση υπάρχει στη λίστα βασικού εξοπλισμού, στοιχεία της οποίας αναφέραμε προηγουμένως.
Στο εσωτερικό προσφέρεται άφθονος χώρος για πέντε επιβάτες. Η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής υπογραμμίζουν τον premium χαρακτήρα του. Στη βασική του διαμόρφωση, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 460 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 1.365 λίτρα. Πολλές έξυπνες επιλογές κάνουν το νέο SUV ακόμα πιο ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Αυτές περιλαμβάνουν το πακέτο χώρου αποσκευών, το “pass-through” και την ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα. Οι ράγες οροφής και το νέο, επεκτάσιμο κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι στάνταρ.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.4 TFSI, με 150 ίππους που προσφέρεται και σε έκδοση COD (που απομονώνει όταν χρειάζεται τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση) και τον 2λιτρο TFSI με 180 ή 220 ίππους, που συνδυάζεται με τετρακίνηση.
Επιπλέον, υπάρχει ο 2λιτρος TDI (πετρελαιοκινητήρας) με 150 ίππους και κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση, ή με 184 ίππους και τετρακίνηση.
Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται με τρία διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο εξάρι, και δύο αυτόματα S tronic με έξι ή επτά σχέσεις.
Μερικές επεμβάσεις έχουν γίνει και στον τομέα των αναρτήσεων, ενώ προσφέρεται και 5ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Οι πωλήσεις του ανανεωμένου Q3, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Martorell έξω από τη Βαρκελώνη, θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα, μέσα στο Φεβρουάριο του 2015.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε την έκδοση 1.4 TFSI των 150 ίππων, σε εθνικό όσο και επαρχιακό οδικό δίκτυο, εκτιμώντας για μια ακόμα φορά την οδική συμπεριφορά του Q3 και την αναβαθμισμένη άνεση. Ο κινητήρας τα βγάζει πέρα άνετα με το σχεδόν 1500 κιλών βάρους αμάξωμα (0-100 σε 9.2’’, τελική 204 χλμ/ώρα), προσφέροντας εκτός των άλλων ικανοποιητικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) και χαμηλή κατανάλωση ειδικά όταν ο οδηγός δεν βάζει συνεχώς το πόδι στο πάτωμα, υποχρεώνοντας το turbo να δουλεύει στη μέγιστη τιμή πίεσης. Χαρακτηριστικό είναι πως η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν 8,5 λτ/100χλμ. τιμή απόλυτα ικανοποιητική για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Θετικές είναι και οι εντυπώσεις μας από τα φρένα, ενώ το μόνο προφανές σημείο κριτικής, είναι η περιορισμένη πλευρική στήριξη των καθισμάτων της βασικής έκδοσης.
Περισσότερα στην εκτεταμένη δοκιμή που θα ακολουθήσει σε λίγες εβδομάδες.
Mε την πρόσφατη ανανέωση το μικρομεσαίο SUV της Audi στοχεύει στη διατήρηση της πρώτης θέσης που έχει στην κατηγορία των «πρώτης γραμμής» κατασκευαστών (614 πουλήθηκαν το 2014), χάρη και στον βενζινοκινητήρα 1.4 TFSI, που βοηθά πολύ στο ελληνικό φορολογικό περιβάλλον. Ο ίδιος κινητήρας, θα είναι και το ατού του νέου Q3, δίνοντας τη δυνατότητα οι τιμές κτήσης να ξεκινούν από τις 28.300 ευρώ (27.340 με απόσυρση).
Στην τιμή αυτή εμπεριέχεται πλούσιος εξοπλισμός, που περιλαμβάνει ESP με ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό και hill holder, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός-πίσω, 6 αερόσακους, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, ραδιο-CD, υπολογιστή ταξιδιού προβολείς με ξένον και αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, ζάντες αλουμινίου, ένδειξη πίεσης ελαστικών και λειτουργία start-stop.
Το νέο Q3 έχει διαθέτει πολλές σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός μέρος (νέα μάσκα, νέα φωτιστικά σώματα xenon, απουσία προβολέων ομίχλης), ενώ ξανασχεδιασμένα τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED, ο πίσω προφυλακτήρας και τα μαρσπιέ. Ίδιες έχουν παραμείνει οι διαστάσεις και το βάρος του αυτοκινήτου, ενώ μεγάλη αναβάθμιση υπάρχει στη λίστα βασικού εξοπλισμού, στοιχεία της οποίας αναφέραμε προηγουμένως.
Στο εσωτερικό προσφέρεται άφθονος χώρος για πέντε επιβάτες. Η εργονομία και η ποιότητα κατασκευής υπογραμμίζουν τον premium χαρακτήρα του. Στη βασική του διαμόρφωση, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 460 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της διαιρούμενης πίσω πλάτης, αυτή μπορεί να αυξηθεί στα 1.365 λίτρα. Πολλές έξυπνες επιλογές κάνουν το νέο SUV ακόμα πιο ευέλικτο και εύκολο στη χρήση. Αυτές περιλαμβάνουν το πακέτο χώρου αποσκευών, το “pass-through” και την ηλεκτροκίνητη πίσω πόρτα. Οι ράγες οροφής και το νέο, επεκτάσιμο κάλυμμα του χώρου αποσκευών είναι στάνταρ.
Η γκάμα κινητήρων περιλαμβάνει τον 1.4 TFSI, με 150 ίππους που προσφέρεται και σε έκδοση COD (που απομονώνει όταν χρειάζεται τους δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση) και τον 2λιτρο TFSI με 180 ή 220 ίππους, που συνδυάζεται με τετρακίνηση.
Επιπλέον, υπάρχει ο 2λιτρος TDI (πετρελαιοκινητήρας) με 150 ίππους και κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση, ή με 184 ίππους και τετρακίνηση.
Οι κινητήρες αυτοί συνδυάζονται με τρία διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων, ένα χειροκίνητο εξάρι, και δύο αυτόματα S tronic με έξι ή επτά σχέσεις.
Μερικές επεμβάσεις έχουν γίνει και στον τομέα των αναρτήσεων, ενώ προσφέρεται και 5ετής εργοστασιακή εγγύηση.
Οι πωλήσεις του ανανεωμένου Q3, που κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Martorell έξω από τη Βαρκελώνη, θα ξεκινήσουν στην Ελλάδα, μέσα στο Φεβρουάριο του 2015.
Στα πλαίσια της εκδήλωσης, οδηγήσαμε την έκδοση 1.4 TFSI των 150 ίππων, σε εθνικό όσο και επαρχιακό οδικό δίκτυο, εκτιμώντας για μια ακόμα φορά την οδική συμπεριφορά του Q3 και την αναβαθμισμένη άνεση. Ο κινητήρας τα βγάζει πέρα άνετα με το σχεδόν 1500 κιλών βάρους αμάξωμα (0-100 σε 9.2’’, τελική 204 χλμ/ώρα), προσφέροντας εκτός των άλλων ικανοποιητικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις (ρεπρίζ) και χαμηλή κατανάλωση ειδικά όταν ο οδηγός δεν βάζει συνεχώς το πόδι στο πάτωμα, υποχρεώνοντας το turbo να δουλεύει στη μέγιστη τιμή πίεσης. Χαρακτηριστικό είναι πως η μέση κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής μας, ήταν 8,5 λτ/100χλμ. τιμή απόλυτα ικανοποιητική για τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Θετικές είναι και οι εντυπώσεις μας από τα φρένα, ενώ το μόνο προφανές σημείο κριτικής, είναι η περιορισμένη πλευρική στήριξη των καθισμάτων της βασικής έκδοσης.
Περισσότερα στην εκτεταμένη δοκιμή που θα ακολουθήσει σε λίγες εβδομάδες.
Blogger Comment
Facebook Comment